بواسیر و درمان آن

طبقه بندی موضوعی

راه حل های کاهش درد شقاق

دوشنبه, ۵ مهر ۱۳۹۵، ۰۱:۲۸ ب.ظ

تشابهاتى بین فیشرهاى اطراف مقعد و هموروئید بواسیر وجود دارد. هموروئید اغلب یک تورم در سیاهرگ است. فیشرها به ترک خوردگى‏هایى که گاهى اوقات در اطراف دهان ایجاد مى‏شوند، شباهت زیادى دارند. هر دو نوع دهانى و مقعدى، جایى اتفاق مى‏افتند که مخاط حساس داخل بدن با پوست تلاقى مى‏کند. در سوراخ مقعد، علت اصلى و شایع این پارگى‏ها، مدفوع سفت و بزرگ مى‏باشد. اگر فیشر دارید، حتما مى‏دانید که این زخم‏ها چقدر زندگى را حداقل در موقع نشستن، سخت مى‏کنند. آنها مى‏سوزند و اغلب خونریزى مى‏کنند. متخصصان ما در ادامه‏ى بحث مى‏گویند که چگونه مى‏توانید این مشکل را هر چه سریع‏تر حل کنید.

با خوردن غذاهاى فیبردار و مایعات از تشکیل مدفوع سخت جلوگیرى کنید.

سوراخ مقعد هیچ گاه نمى‏تواند عبور مدفوع سفت و بزرگ را تحمل کند و در خود جا دهد. عموما محصولات غذایى زندگى امروزى که فاقد فیبر هستند، باعث ایجاد مدفوع سخت مى‏شوند.

راه حل؟ براى حرکت نرم مدفوع، رژیم پر فیبر و پر مایع مصرف کنید. خوردن میوه، سبزى، غلات کامل و شش تا هشت لیوان آب در روز، بهترین راه درمان و پیشگیرى است. هنگامى که مدفوع، نرم و انعطاف‏پذیر شد، فیشر(شقاق) شروع به بهبودى مى‏کند.

وازلین را امتحان کنید.

خوردن غذاهاى فیبردار مى‏تواند باعث نرم شدن مدفوع شود؛ اما قبل از هر بار کار کردن شکم مى‏توانید با چرب کردن از کانال مقعدى محافظت کنید. استفاده از وازلین تا 25 / 1 سانتى‏متر در داخل مقعد مى‏تواند عبور مدفوع را بدون وارد کردن هیچ آسیبى تضمین کند.

خود را با پودر تقویت کنید.

ماروین شوستر »رئیس بخش بیمارى‏هاى گوارشى دانشگاه پزشکى فرانسیس اسکات« مى‏گوید: بعد از هر حمام یا کار کردن شکم، مقدارى پودر بچه به خود بمالید. این کار محل را خشک نگه مى‏دارد و به کاهش تماس و اصطکاک در طول روز کمک مى‏کند.

مراقب اسهال باشید.

 

عجیب به نظر مى‏رسد، اما تنها مدفوع سفت و یبوست فیشرهاى مقعد را بدتر نمى‏کند، بلکه اسهال نیز همین اثر را دارد. مدفوع اسهالى بافت‏هاى اطراف را نرم مى‏کند و همچنین حاوى اسیدى است که مى‏تواند مناطق آزرده مقعدى را بسوزاند.

ناخن‏ها را دور نگه دارید.

ممکن است فیشرهاى مقعدى، شما را مجبور به خارش کند. در برابر این تمایل، مقاومت کنید. کشیدن ناخن‏هاى تیز روى پوست حساس مقعد، مى‏تواند بافت‏هاى زخمى را پاره کند.

وزن خود را کم کنید.

هر چقدر وزن بیشترى داشته باشید، بیشتر عرق مى‏کنید و این عرق مى‏تواند بهبود فیشرها را به تأخیر بیندازد.

از کرم‏هاى مخصوص استفاده کنید.

کرم‏هاى موضعى کورتونى مى‏توانند در کاهش التهاب همراه فیشر مقعدى، مفید باشند.

از کرمهاى ویتامینه استفاده کنید.

دکتر شوستر مى‏گوید: این کرم‏ها مخصوصا براى کاهش درد و التیام فیشرهاى مقعدى مؤثر هستند. این پمادها حاوى ویتامین‏هاى A و D هستند.

داخل وان آب گرم بپرید.

آب گرم مى‏تواند در شل شدن عضلات دریچه مقعدى مفید باشد و باعث کاهش ناراحتى و درد حاصل از فیشرها شود.

از خوردن بعضى غذاها خوددارى کنید.

دکتر شوستر مى‏گوید: در حالى که هیچ غذایى، فیشر ایجاد نمى‏کند، بعضى از غذاها هنگام عبور از کانال مقعدى باعث ناراحتى و حساسیت مى‏شوند. غذاهاى پرادویه و داغ و غذاهاى ترش و شور از این جمله‏اند.

یک بالشت مخصوص براى خود بخرید.

با داشتن فیشر، نشستن، ناخوشایند و دردناک است. شما مى‏توانید با خریدن بالشت‏هاى کیکى شکل و یا پر از مایع، به کاهش درد کمک کنید. این بالشت‏ها در بیشتر داروخانه‏ها و مغازه‏هاى وسایل پزشکى وجود دارند.

خود را آرام تمیز کنید.

استفاده از کاغذ توالت زبر و پاک کردن بیش از حد، روند التیام فیشرها را آهسته مى‏کند. بنابراین به آرامى خود را تمیز کنید و هنگام خرید کاغذ توالت، خساست به خرج ندهید. مخصوصا در انتخاب رنگ، رنگ سفید براى شما مناسب است؛ همچنین باید بدون بو باشد، زیرا عطرها و رنگ‏ها مى‏توانند حساسیت و آزردگى را در محل آزار ایجاد کنند.

هشدار پزشکى

علایم جدى بیمارى

فیشرها، اغلب خطرناک نیست، بلکه خطر واقعى فیشرها، به علت عدم بهبودى آنها در طولانى مدت است. هر زخمى که بهبود نیابد، ممکن است یک سرطان باشد.

اگر شما فیشرى دارید که بعد از چهار تا هشت هفته بهبود نیافته است، آن را مورد ارزیابى قرار دهید. به یاد داشته باشید، زخمى که خوب نمى‏شود یکى از هفت علامت کلاسیک سرطان است. علاوه بر این، اگر ترشح مخاطى از مقعدتان وجود دارد، آن را به پزشک اطلاع دهید. آبسه‏هاى این منطقه نیز مى‏توانند خطرناک باشند.

به جاى کاغذ توالت از آب استفاده کنید.

مالیدن کاغذ توالت روى یک ناحیه حساس مى‏تواند بدترین تجربه باشد. اما راه دیگرى وجود دارد شما مى‏توانید از آب استفاده کنید. یک جریان نازک آب مى‏تواند تمیزى مورد نظر شما را به وجود آورد

درمان شقاق

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۰۵
سوسن فدایی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
طراحی سایت
طراحی سایت با برنامه نویسی اختصاصی
www.webcando.ir

تابلو سازی
خدمات تابلو سازی پرکاس
perkasco.com

درمان بواسیر
درمان بواسیر با آخرین متد
clinicdarman.com/بواسیر-هموروئید/درمان-بواسیر/

شبیه ساز پرواز
خرید تجهیزات پرواز و شبیه سازی
www.irfly.ir

درمان هموروئيد با لیزر
درمان بواسیر با لیزر و هموروئید
clinicdarman.com/بواسیر-و-هموروئید/جراحی-هموروئید/

طراحی دکوراسیون داخلی
طراحی دکوراسیون داخلی و منزل چید فرم
www.chidform.com/

نمای چوب
ترمووود و چوب نمای شرکت بریج
www.bridgeco.ir/

شقاق چیست
همه چیز درباره شقاق
www.darmancolorectal.com/fissure

فیشر
همه چیز درباره فیشر
www.darmancolorectal.com/fissure


طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
www.webcando.ir/web-design/marketing-site-design.html