بواسیر و درمان آن

طبقه بندی موضوعی

حتمآ بخوانید هموروئید چیست

سه شنبه, ۱ تیر ۱۳۹۵، ۰۲:۱۸ ب.ظ


بواسیر و شقاق چیست؟  از شایع‌ترین عللی که بیماران، به نام بواسیر مراجعه می‌نمایند ه‌مان: ۱- شقاق یا فیشر و ۲- بواسیر داخلی می‌باشد: 

۱- شقاق یا فیشر (سوزش و درد و..): شقاق چیست؟ شقاق نام عربی و فیشر نام انگلیسی آن و ترک یا چاک خوردگی نام فارسی آن می‌باشد که در واقع‌‌ همان زخم شدن لبه داخلی مقعد می‌باشد. از علل مهم آن عبارتند از: خروج سخت مدفوع خشک، عدم مصرف فیبر و آب کافی، مصرف بعضی از دارو‌ها، یبوست، زور زدن در هنگام دفع مدفوع، وجود استرس، و... 


علائم فیشر: علائم فیشر - درد و یا سوزش و گاهی مختصری خونریزی در حین و گاهی بعد از اجابت مزاج، که این درد و یا سوزش ممکنست تا بعد از اجابت مزاج نیز مدتی طول بکشد. 

انواع زخم فیشر: انواع زخم فیشر - فیشر به دو صورت حاد و مزمن وجود دارد، فیشر حاد، زمانی است که از زمان بوجود آمدن، تا بهبودی، ۸ هفته طول بکشد. در صورتیکه بهبودی زخم از ۸ هفته طولانی‌تر شود، آنگاه زخم وارد مرحله مزمن خواهد شد، از علل مزمن شدن فیشر می‌توان به عدم مصرف فیبر و ملین کافی، بوجود آمدن التهاب و اسپاسم (انقباض شدید) و در دریچه داخلی مقعد و بدنبال آن کاهش شدید خونرسانی به محل فیشر (زخم)، که این خود باعث بد‌تر شدن وعمیق‌تر شدن زخم فیشر خواهد شد. 

در فیشر مزمن، دو لبه زخم بهم می‌رسند ولی بعلت عدم خونرسانی مناسب، ایندو لبه بهم جوش نخواهند خورد وگاهی یک زائده گوشتی بنام زائده نگهبان در ابتدای آن بصورت واکنشی بوجود خواهد آمد. 

درمان فیشر: درمان‌های فیشر عبارتند از: ۱- درمان داروئی۲- درمان با بوتاکس۳- درمان با جراحی۴- درمان با کرم‌ها وانواع روشهای داروئی در فیشر‌های مزمن بی‌تاثیر و صرفاً باعث مختصری تسکین خواهند شد که این مسئله خود باعث دیر مراجعه کردن بیمار و مزمن‌تر و پر عارضه‌تر شدن وضعیت بیمار خواهد شد. 

درمان‌های پزشکی فیشر (شقاق): ۱- درمان با بوتاکس در عضله اسفنک‌تر داخلی مقعد که بطور کاملاً سرپائی انجام می‌گیرد، باعث رفع اسپاسم (اسپاسم اسفنک‌تر داخلی یا بعبارت دیگر، تنگ شدن و انقباض شدید عضله و کانال مقعدی، اصلیترین عامل بهبود نیافتن فیشر یا‌‌ همان شقاق می‌باشد زیرا این انقباض مقعدی باعث قطع خونرسانی به محل زخم شقاق می‌شود) و بهبود خونرسانی و ترمیم زخم فیشر بطور اساسی خواهد شد و تاثیرو موفقیت درمانی این روش با اقدامات تکمیلی به ۱۰۰% می‌رسد. و این بهترین روش درمان سرپایی و غیر جراحی است که هیچگونه عوارض جراحی را ندارد. 

۲- در روش جراحی جهت رفع اسپاسم بخشی از عضله اسفنک‌تر داخلی مقعد بایستی بریده شود (اسفنکتروتومی) که همین مسئله خود باعث ۳۰-۱۰% عوارضی همچون بی‌اختیاری گاز و مایع مدفوع خواهد شد وتاثیر درمانی آن حداکثر ۸۰% است. 

نتیجه کلی: درمان با بوتاکس یک روش انــقــلابــی، آسان ومعـجـزه درمان فیشر (شقاق) بوده که فقط در یک مرحله انجام می‌گردد،. این روش بطور سرپایی انجام شده وهیچ گونه بستری واستراحتی نیاز نداشته و فرد می‌تواند بلافاصله به محل کار خود بر گردد.  در این روش هیچگونه عوارضی همچون بی‌اختیاری باد ومایع مدفوعی که در روش جراحی ممکنست بروز نماید، هرگز دیده نخواهد شد لذا امروزه در سراسر جهان بخصوص در آمریکا و اروپا این روش، بعنوان خــط اول درمان فـیـشـر (شـقـاق) می‌ـبـــاشــد. زیرا یک روش، کاملاً سرپایی، سریع، ارزان‌تر و بدون هیچ گونه عارضه‌ای می‌باشد.

درمان بواسیر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۰۱
سوسن فدایی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
طراحی سایت
طراحی سایت با برنامه نویسی اختصاصی
www.webcando.ir

تابلو سازی
خدمات تابلو سازی پرکاس
perkasco.com

درمان بواسیر
درمان بواسیر با آخرین متد
clinicdarman.com/بواسیر-هموروئید/درمان-بواسیر/

شبیه ساز پرواز
خرید تجهیزات پرواز و شبیه سازی
www.irfly.ir

درمان هموروئيد با لیزر
درمان بواسیر با لیزر و هموروئید
clinicdarman.com/بواسیر-و-هموروئید/جراحی-هموروئید/

طراحی دکوراسیون داخلی
طراحی دکوراسیون داخلی و منزل چید فرم
www.chidform.com/

نمای چوب
ترمووود و چوب نمای شرکت بریج
www.bridgeco.ir/

شقاق چیست
همه چیز درباره شقاق
www.darmancolorectal.com/fissure

فیشر
همه چیز درباره فیشر
www.darmancolorectal.com/fissure


طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
www.webcando.ir/web-design/marketing-site-design.html